در این مطلب سعی داریم در خصوص طراحی لوگوی پزشکی و اهمیت آن از نظر برندینگ و لزوم استفاده در فضای مختلف سوشیال مدیا در فضای حقیقی و فضای مجازی مطالبی را عنوان نماییم.
لوگوی پزشکی ترکیبی از تصاویر و متن است. این ترکیب برای شناسایی برندهای مختلف و یا متمایز کردن نام های پزشکان شبیه به هم در حوزه پزشکی می باشد . یک لوگوی خوب می تواند اساسی ترین نیاز تخصص یک پزشک و یا کلینیک و یا درمانگاه شما باشد.
امروزه طراحی لوگو پزشکی از مهمترین اقدامات در زمینه برندسازی و برندینگ می باشد که در حوزه پزشکی و سلامت هم این موضوع وجود دارد.
لوگوی پزشکی شما به مخاطبان و بیماران هدف شما، نشان می دهد که چه تخصصی دارید، چه خدماتی را ارئه می دهید و زمینه خدمات سلامت دهی شما در چه حوزه ای از پزشکی وحوزه سلامت می باشد.
در حقیقت لوگوی پزشکی را می توان مثابه یک صورت و یا پیشانی برای پزشک و یا مجموعه سلامت دانست که مخاطب یا بیمار در نگاه اول با آن ارتباط برقرار کرده و چه خوب که ارتباط ایجاد شده از نظر اعتماد سازی و اطمینان سازی هم راستا باشد.
دانستن این نکته حائز اهمیت است که نشان دادن موارد ذکر شده در بالا همگی در قالب یک تصویر عادی امکان پذیر نمی باشد.
در صورتی که با استفاده از یک لوگو مناسب می توان برندینگ پزشکی و برند سازی موفقی را انجام داد.
درج این نکته ضروری است که بیمار قبل از دیدن چهره پزشک، لوگو ی پزشک را می بیند و همین امر نشان دهنده اهمیت زیاد طراحی لوگو مناسب برای هر پزشک، کلینیک و درمانگاه می باشد.
لوگو بخش حیاتی هر کسب و کار است و می توان ابزار بازاریابی جهت رساندن معنا و مفهوم مدنظر به مخاطب است
لوگو باید مدرن و امروزی باشد اما نباید چنان مد روز باشد که وقتی جریان مد رد شد، لوگوی شما قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد.
با توجه به استفاده لوگو در سطوح مختلف با ابعاد های مختلف می بایست لوگو به صورتی طراحی گردد کخ در تمامی این ابعاد دارای دید بصری و بازدهی مناسب افکاری برای مخاطب داشته باشد
استفادهی هوشمندانه از رنگها میتواند ظاهری منحصر به فرد داشته و این توانایی بینظیر را دارند که احساسات مخاطب همچون حس تهاجم، عشق، انرژی و شور پیدا کند
لوگوی حرفهای و اصولی باید متناسب با هدف مورد نظر پزشک یا کلینیک باشد. لوگو باید برای مخاطب مورد نظر مناسب باشد و بازگو کننده حرفه و تخصص پزشک باشد.
در طراحی یک لوگوی جدید به میراث برند توجه کنید. بسیاری از برندها به دنبال طراحی لوگویی جدید هستند تا به مشتری بگویند که با زمان، تحول پیدا کردهاند یا برای اینکه لوگوی خود را سادهتر و به یاد ماندنیتر بسازند.
لوگوتایپ در هر زبانی دیده میشود و میتوان گفت هیچ محدودیتی در طراحی و ایجاد از این حیث وجود ندارد، زبان فارسی با توجه به هندسه حروف و منطق نگارش یکی از مستعد ترین بستر ها را برای طراحی لوگو تایپ پزشکی دارد
نوعی دیگر از سبک طراحی بوده در واقع در این روش با استفاده از نمادی که در ذهن مخاطب تداعی کننده حرفه و تخصص پزشک یا مجموعه باشد شروع به المان سازی و نماد سازی برای لوگو شده که این سبک نیز طرفداران خود را دارد
طراحی لوگوی پزشکی حرفه ای مقدمه ای برای هدف قرار دادن مخاطبان و برندینگ پزشکی برای پزشکان می باشد.
لوگوی پزشکی باید به بهترین و حرفه ای ترین شکل ممکن طراحی شود تا افزایش مخاطب بیشتری را داشته باشید و هویت سازمانی و هویت بصری مشخصی داشته باشید.
ممکن است برخی اوقات در تایپوگرافی لوگوی پزشکی همراه با با نمادها یا علائم مختلفی همراه بوده که این نمادها ممکن است شامل اشکال هندسی و یا حتی نمادهای انتزاعی باشد. به طور کلی در طراحی لوگوها گاهی اوقات از عناصر تزئینی مانند خطوط و یا نشانه های بصری و دیداری مانند ستاره های کوچک و خطوط به حالت نقطه چین هستند استفاده می شوند که ممکن است بیان کننده تصور و یا موضوع خاصی برای مخاطب داشته باشد.
رنگ ها به طور کلی دارای اهمیت بیشتری از شکل و شمایل لوگوی پزشکی هستند. و در واقع معنا و مفهوم و اثرپذیری مستقیمی را برای مخاطب ایجاد کرده و ممکن است این لوگوها به صورت سیاه و سفید، تک رنگ یا چند رنگ باشند.
رنگ ها به طور کلی دارای اهمیت بیشتری از شکل و شمایل لوگوی پزشکی هستند. و در واقع معنا و مفهوم و اثرپذیری مستقیمی را برای مخاطب ایجاد کرده و ممکن است این لوگوها به صورت سیاه و سفید، تک رنگ یا چند رنگ باشند.
به طور کلی هر لوگوی پزشکی دارای عناصر تایپوگرافی مختلف است. این هنر و مهارت که به عنوان خوشنویسی هم شناخته می شود، ممکن است یک حرف به سبک مونوگرام باشد یا مخفف یا نام تجاری کامل باشد. طراح در این فضا با خلاقیت و مهارت زیاد سعی می کند با استفاده از بهترین حروف و نماد ها و با توجه به ویژگی های درونی و شخصیتی یک پزشک و یا آن مجموعه پزشکی استفاده کند. در طراحی لوگو پزشکی توجه به المان سازی مناسب و با توجه به هویت سازمانی اهمیت بسیار زیادی در جذب مخاطبان جدید و افزایش ورودی مطب برای پزشک و یا کلینیک دارد.
یک لوگو پزشکی می تواند با داشتن یک طراحی ساده و استفاده از چند رنگ مناسب تصویری مناسب و دلپذیر را در ذهن مخاطب ایجاد کند. ایجاد حس اطمینان و معتبر بودن یک پزشک و نشان دادن زمینه تخصصی پزشک باعث می شود تا لوگو به یاد ماندنی باشد و باعث حس اطمینان بخشی به بیماران و افزایش ورودی مطب شود. داشتن معنا و مفهوم در ساختار یک لوگو اهمیت زیادی دارد و با معنا و با مفهوم بودن لوگو در امر برندسازی پزشکی کمک زیادی می کند.
لوگوهایی که از فضای منفی بین حروف نام برند به خوبی استفاده می کنند، آنها را از لوگوهای رقیب متمایز می کند و این بستگی به سلیقه و سطح توانایی و خلاقیت آن مجموعه ای که قرار است لوگوی پزشکی را طراحی کند دارد؛ گاهی اوقات مفهومی بودن یک لوگو تاثیر زیادی در زیبایی و تاثیر آن بر بیماران دارد.
توجه به نام و هویت و تخصص پزشک، کلینیک و درمانگاه از مهمترین ویژگی های یک لوگو پزشکی حرفه ای است که این کار باعث متمایز شدن پزشکان از یکدیگر در زمینه ارائه خدمات می شوند.
دیجیتال مارکتینگ پزشکی پیراطب به شما پزشک محترم در رسیدن به این اهداف کمک کرده و تا رسیدن به این اهداف در کنارتان خواهد بود.
ممکن است گاهی اوقات پزشک محترم درخواست یک لوگوی بسیار ساده داشته باشد تا بیماران بتوانند به راحتی از رویت لوگو تخصص و زمینه تخصصی پزشک را تشخیص بدهند و گاهی ممکن است درخواست یک لوگو پیچیده و مفهومی داشته تا ذهن مخاطب کمی درگیر معنا و مفهوم کار قرار گرفته و ایجاد فکر و تعامل در ذهن مخاطب ایجاد گردد.