تیتر نویسی حرفه ای در اینستاگرام
فهرست مطالب
Toggleهر محتوایی که در اینستاگرام انتشار پیدا میکند، کاوری دارد که موضوعات مختلط محتوا را نمایش می دهد.
مخاطب با دیدن کاور آن را مطالعه می کند و سپس وارد آن می شود و فیلم را تماشا می کند.
اولین مرحله که در این رابطه مهم است این است که یکی محتوا جذاب درست کنید.
هر چقدر خلاقانه تر و جذاب تر باشد، بیشتر به آن توجه می شود.
باید برای تیتر نویسی در اینستاگرام در نظر داشته باشید هر چقدر جذاب تر باشد، بیشتر نمایش پیدا می کند.
بهتر است از تیتر های غیر متعارف استفاده نکنید.
باید به یاد داشته باشید استفاده از تیتر های جنجالی باعث وایرال شدن می شود.
استفاده کردن از هشتگ بسیار مهم است، از هشتگ های نا مناسب استفاده نکنید.
برخی افراد نویسنده تیتر های جنجالی، دست به دامن شایعات و دروغ می زنند.
ممکن است چند دفعه اول مخاطب را به دام بیاندازد و در بازدید پست را بالا می برد اما به مرور زمان فرد اعتمادی نسبت به این دسته از پست ها نخواهد داشت.
در پست های اینستاگرام از ابزار های پرکاربرد و خلاق در تمام زمینه ها استفاده کنید.
زیرااگر برای یک پست مجبور هستید از تیتر جدی و کاملا خشک استفاده کنید و نمی توانید با کلمات بازی کنید، از ابزار تخلیه استفاده نمایید.
طرز نوشتن حروف الفبا برای نوشتن کاور مهم است.
اگر موضوع جدی است و جنبه سرگرمی دارد، می توان از عکس نوشته هایی استفاده کنید که این اثر را حدس بزنید.
پست گذاری در اینستاگرام سبک های مختلفی دارد.
هر فردی سبک خودش را پیدا می کند.
الهام گرفتن از دیگران بسیار خوب است اما بهتر است کپی نکنید.
وقتی مخاطب موضوع را جستجو میکند، اینستاگرام محتوا و تبلیغاتی برای او پیشنهاد می دهد.
در این میان هر چقدر یک کاور زیبا تر و جنجالی تر باشد یا در نهایت خلاقانه تر باشد، میتواند مخاطبین بیشتری را جذب کند و فروش پیج بالا تر می رود.
نکات کلیدی و مهم در تیتر نویسی

تیتر های پرسشی و سوالی
استفاده از سوال در تیتر نویسی یک راه فوق العاده برای تعامل با خوانندگان می باشد.
از کلمات پرسشی استفاده کنید، تیتر محتوا را در قالب یک سوال عنوان کنید.
استفاده از این تکنیک باعث می شود تا بینندگان برای لحظه و مدتی ذهن خودشان را درگیر کنند که آیا سوالی که مطرح کرده اید در مورد آن ها درست می باشد یا خیر.
اطمینان حاصل کنید که سوال به صورتی به محتوای شما مربوط می باشد.
همیشه سعی کنید که سوالات متفاوت و خاصی بپرسید که دیگران ترغیب شوند تا محتوای شما را ببینند.
باید عنوان سوال خود را طوری بیان کنید که خواننده تمایل بیشتری برای خواندن داشته باشد.
کلمه جذاب چگونه
تیتر هایی که با کلمه چگونه آغاز می شوند از این جهت مهم هستند که فرد می داند با خواندن این محتوا شما راهنما و پیشنهاد ارزشمندی را برای آنها دارید.
زمانی که مخاطبان شما در جستجوی اطلاعات می باشند، اغلب سعی میکنند بفهمند چگونه میتوانند خودشان این کار یا کار بهتری انجام دهند.
مشخص کردن دقیق محتویات
تیتر شما باید فوراً مشخص شود که مخاطب با خواندن کپشن شما چه چیزی را به دست میآورد.
مخاطبان باید سریع بفهمن که خواندن پست شما چه فایدهای برای آنها خواهد داشت.
استفاده از اعداد و ارقام
تعداد بسیار زیادی از عنوان ها هستند که با ارقام شروع می شوند.
دلیل استفاده زیاد از اعداد در تیتر نویسی این است که پست ها بازخورد خوب و زیادی می گیرند.
این تیترها بیشترین اشتراکگذاری اجتماعی را پس از اینفوگرافیک دارند.
این پستها به مخاطبان شما این آگاهی را میدهد که چند مورد در لیست وجود دارد که باید بررسی کنند.
همانطور که گفته شد استفاده از اعداد در تیتر نویسی طرفداران زیادی و محبوبیت خاصی دارد.
پس حتما حواستان باشد که خلاقیت خوبی در عنوان نویسی داشته باشید تا خاص و منحصر به فرد به نظر برسد.
تیتر اجتناب از اشتباهات
هیچکس دوست ندارد اشتباه کند. به همین دلیل داشتن تیتر اشتباهات راهی فوق العاده برای جلب توجه همه است.
صفتهای عاطفی و احساسی
استفاده از برخی کلمات باعث جذب کردن مخاطب می شود و تاثیر خوب و مثبتی بر آنها می گذارند.
برخی از این کلمات عبارتند از:
- رایگان
- لازم و ضروری
- تخفیف
- باور نکردنی
- فروش ویژه
- شگفت انگیز
- عجیب
- فوری
ایجاد برند برجسته
این مورد در نتیجه کار بسیار تاثیراگذار می باشد.
اگر شما یک فروشنده با بهترین عنوان محتوا و تیتر باشید با اینکه محتوای زیبایی دارید ولی برند برجسته و شناخته شده ای نمی باشید در این صورت جذب کننده ب نظر نمی رسد.
اشتباهات رایج در تیترنویسی

عدم بیان مزیتها
اگر مزایایی برای مخاطب وجود ننداشته باشد در این صورت خواننده ای نیز وجود ندارد.
اگر در محتوا مزیتی را هم بیان می کنید نباید به صورت غیرقابل باور و اغراق آمیز باشد.
باید با متن ارتباط داشته باشد و ارزش برای خواندن داشته باشد.
عدم برانگیختن حس کنجکاوی
در صورتی که تیتر شما حاوی مطالب مزیتی نیز باشد حتما باید برای خواننده قانع کننده باشد.
حس کنجکاوی خواننده حتما باید با خواندن تیتر محتوا فعال شود و تخیل مخاطب را درگیر کند.
سوالات، اعداد، چالشها و اظهاراتی را به کار بگیرید که خواننده را وادار میکند تا محتوای مفیدی را که ارائه میدهید کشف کند.
عدم خاص بودن
اگر تیتری شامل عنصر خاص و منحصر به فردی نباشد، از نظر جلوه و بازدید افت می کند.
اظهارات کلی و ادعاهای بدون پشتوانه اغلب غیرقابل اعتماد می باشند.
از این قدرت می توان به تیتر های لیست شده در بین نویسندگان اشاره کرد.
به عنوان مثال تیتر 20 روش کسب درآمد در یک ماه از تیتر های جذاب می باشد.
خود این فرم تیتر شما را مجبور به ارائهی ویژگیهایی میکند که خواننده به نوبه خود به آن پاسخ مثبت میدهد.
عدم سادگی
تیتر ها نباید عناوین پیچیده و سختی داشته باشند تا مخاطب از خواندن آن خسته شود.
تیتری که خواننده را به سمت مفاهیم مختلف سوق دهد، حتماً شکست خواهد خورد.
سادگی، از مهمترین جنبههای ارتباط موثر می باشد.
اگر تمام این اصول را رعایت کنید، بسیار پیشرفت می کنید و فالور های زیادی را جذب می کند.
2 پاسخ
استفاده از هشتگ در تیتر مفیده؟
سلام همراه محترم، خیر بهتر است هشتگ در متن یا انتهای پست استفاده شود.