تبلیغات پزشکی

فهرست مطالب
تبلیغات پزشکی
برای تبلیغات پزشکی در محیط های مختلف مثل اینستاگرام یا تلگرام به صورت تبلیغات پزشکی رایگان به جهت جذب سریع تر بیماران باید اقداماتی را انجام دهید.
زیرا تبلیغات پزشکی یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های چرخه کار یک پزشک و بیمار به حساب میآید و جذب بیماران را راحت تر میکند و میتواند آن ها را به یک بیمار وفادار تبدیل کند.
امروزه بسیار دیده می شود که نیاز به بازاریابی و تبلیغات در اکثر شغل ها به چشم می خورد.
این میزان بسیار قابل افزایش است و در عین حال لازم می باشد که دو روش کلی برای تبلیغات پزشکی را بدانید در ادامه به بررسی و معرفی مختصر هر یک از این روش ها می پردازیم.
تبلیغات پزشکی به صورت آفلاین

تبلیغات پزشکی
یک سری از تبلیغاتی روش کم تر پیدا کردن شامل پیامک تبلیغات چاپی مثل بروشور تراکت پیک های محلی و غیره است.
تبلیغات محیطی مثل بیلبورد های شهری اجاره یکسری فضای تبلیغاتی در اطراف منطقه به صورت کانتربری روش هایی از این قبیل می باشند.
امروز همه گیری اینترنت و گسترش استفاده از آن و همگانی شدن آن زمینه را فراهم ساخته است که افراد از این گونه تبلیغات فاصله قابلتوجهی گرفتند البته این موضوع به معنای منسوخ شدن تبلیغات آفلاین نیست.
تبلیغات پزشکی به صورت آنلاین
تبلیغات در دنیای امروز متداول تر خواهد بود علت اصلی این موضوع در دسترس قرار گرفتن اینترنت و گسترش دنیای دیجیتال و درج تبلیغات دیجیتالی است.
استفاده از قابلیت های گوگل یوتیوب آنلاین وب سایت های پزشکی تبلیغات کلینیکی در سایر وب سایت ها و غیره از جمله مهم ترین روش های تبلیغات آنلاین در حیطه کار یابی و یا پزشکی می باشد که بازار فراوانی دارد.
همان گونه که قبل تر گفتیم شیوه های تبلیغاتی متفاوت است و تابع موقعیت و اهدافی است که یک کلینیک به دنبال آن می باشد.
هر چه روش های گوناگون و ابزار های متفاوتی در دسترس هستند اما این موضوع که پزشک کدام را انتخاب کنند بسیار حائز اهمیت است و هنری است که به تجربه و مهارت او بستگی دارد.
بر اساس تجربه پزشکان و کمپین هایی که در زمینه فعالیت های پزشکی ساخته شده اند به منظور انتخاب بهترین روش برای تبلیغات پزشکی به هزینه جذب ابزار تبلیغاتی در رابطه با متن و نظر اهمیت بوده است.
این بدین معنا است که اگر یک کلینیک ابزار را با یک هزینه مورد استفاده قرار می دهد به جهت تبلیغات و پیدا کردن یک سری از مراجعهکنندگان میتواند آن را برای کسانی که به صورت آنلاین به مراجعه قیمت ها می پردازند بسیار حائز اهمیت است تبلیغات پزشکی شاخص قابل اتکا و خوشحال کننده ای می باشد.
محاسبه هزینه جذب هر ابزار

تبلیغات پزشکی
اگر شما هم از آن دسته از پزشکانی هستید که می خواهید تبلیغات خود را در فضا های مجازی با بازده بالا انجام دهید.
با هزینه جذب آن آشنایی ندارید در ادامه این مطلب شما را با یکسری از ابهامات آشنا خواهیم کرد.
فرض کنید یک پزشک فعال در زمینه جراحی های زیبایی در کمپین های پزشکی اینستاگرام وارد شده است و بابت این موضوع به مبلغ ۵ میلیون تومان را پرداخت نموده در مجموع ۵۰۰ هزار نفر تبلیغات مذکور را می بیند.
۲ هزار نفر از بینندگان تبلیغ پیج پزشک سر میزنند ۵۰۰ نفر از آن ها پست شان را لایک میکند و در نهایت ۲۰ نفر به مطب خواهند رفت و یا با مطب تماس میگیرند و پاسخ سوالات موجود در ذهنشان را دریافت می کند.
این در حالی است که در نهایت ۱۰ نفر از کسانی که تماس حاصل کردن به مطب مراجعه خواهند کرد و از این بین تنها ۳ نفر از آنها یک سری از خدمات را دریافت می نمایند.
بنابراین می توان گفت که این پزشک در ازای پرداخت ۵ میلیون تومان فقط سه بیمار را جذب کرده که هزینه جذب هر یک از آن ها حدود یک و نیم میلیون به بالا شده است پزشکان باید بدین صورت که محاسبه جز به بیمار بپردازند و در نهایت افزایش را برای انجام تبلیغات پزشکی برگزیند که تاثیر بیشتری دارد.
محاسبه جذب هر ابزار تبلیغاتی
لازم است بدانید که بهترین و موثرترین روش برای به کارگیری مدل تست ها ای و بی می باشد.
برای استفاده از این مدل باید در ابتدا کلیه ابزار های تبلیغاتی سازگار با شرایط کنونی را انتخاب نماید و بودجه مناسب در عین حال محدود را برای انجام تبلیغات پزشکی در هر یک از آن ها به خود اختصاص دهید.
سپس میزان بازخورد ۹۱ و تعداد بیماران را مشخص کنید و به تعیین هزینه جذب هر ابزار بپردازید.
حال که با هزینه حدودی جذب و هر یک از ابزار ها آشنا شده اید در مراحل بعدی ابزار های مناسب را می توانید انتخاب کنید و این بار بودجه بیش تری را صرف تبلیغات کنید.
این کار تا چندین مرحله انجام میشود و به این ترتیب موثرترین راه برای کسب و کار خود را انتخاب کرده اید.
تقلید ممنوع
از اشتباهات بزرگ در بسیاری از کلینیک ها و ویژگی کلینیک های دندانپزشکی که در دام آن می افتند تقلید کردن است و بدون شک ابزاری هستند که همه از آن استفاده میکنند.
ولی ابزار مهم و موثر در این زمینه ممکن است نباشند همواره باید به یاد داشته باشید که نرم افزار که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد به تدریج اثر کمتری را نشان می دهد مگر اینکه حرف تازه برای گفتن داشته باشد.
امروزه همه پزشکان و جراحان زیبایی از واژه بیفور و افتر استفاده می نمایند شما این کلیشه را باید کنار بگذارید و حرف جدید و تازه ای را قرار دهید.
تبلیغات پزشکی با تبلیغات مبتنی بر جستجو
تبلیغ به عنوان بازاریابی موتور جستجو با پرداخت به ازای هر کلیک نام گذاری می شود این روش را در ایران به نام گوگل ادورز میشناسند جالب است بدانید که تبلیغات این چنینی زمینه ای را فراهم میکند که پزشکان آگاهیهای مورد نظر را در رابطه با آینده خدماتی که میخواهند ارائه دهند به دست می آورند.
لازم به ذکر است که هدف تبلیغات مبتنی بر روش های جستجوی گوگلی برای افراد است در نتیجه در این روش تبلیغات مورد نظر تنها برای عدهای از افراد نمایش داده می شود.
که در حال حاضر جویای خدمات هستند بنابراین به احتمال فراوان بر روی لینک های تبلیغ مورد نظر کلیک میشود و به مطلب مراجعه می نمایند.
از مهم ترین مزایای تبلیغاتی که مبتنی بر جستجوی شفاف هستند روش محاسبه هزینه آن ها است در این روش پرداخت هزینه برای هر کلیک متفاوت است.
در نتیجه هر زمان فرد برای تبلیغات نمایش داده شده کلیک کنند.
فرد موظف خواهد بود و هزینه را پرداخت کند جالب تر این است که قیمت هر کلیک را بر اساس میزان رقابتی بودن آن تعیین خواهند کرد بنابراین به هر اندازه کلید واژه انتخابی شما محبوب تر باشد هزینه آن بیشتر خواهد بود طراحی سایت پزشکی میتواند در این زمینه بسیار موثر واقع شود.
تبلیغات پزشکی با تبلیغات نمایشی

تبلیغات پزشکی
تعداد نمایش انلاین که آن ها را با نام های تبلیغات بنری هم می شناسید فرآیند بسیار به دنبال آن کلینیک های شما در وب سایت های پرطرفدار نشان داده میشود.
این دسته از تبلیغات دارای شکل و اندازه های گوناگون از همه مخاطبان را به برقراری ارتباط با کلینیک به صورت مستقیم تشویق می کند.
بنرهایی که قدیمی هستند و در عین حال متداولترین و تبلیغات نمایش می باشد امکان نصب آن ها در اندازه و طرح های گوناگون در قسمت های مختلف وب سایت وجود خواهد داشت.
متاسفانه اثرگذاری چندانی در جذب مخاطب ندارد اصلیترین دلیل عدم استقبال و مردم از این بنر ها این است که آن ها انتظار ندارند و زمانی که یک وب سایت عمومی را باز میکند با بنر های متفاوتی مواجه شوند.
البته استفاده از این برنامه ها در وب سایت های فعال در حوزه پزشکی مثل دکتر و غیره امری رایج است و بازدهی قابل توجهی هم داشته است.
تبلیغات پزشکی با کمک رپورتاژ آگهی
رپورتاژ در دنیای امروزی جای خوبی پیدا کرده است و میتواند بخش بالایی از تولید محتوای اینترنتی را به خود اختصاص دهد این تولید محتوا به شکل های متنی یا مولتی مدیا هستند هم بسته به نوع فعالیت سلیقه صاحب کلینیک خدمات متفاوت خواهد بود که از کدام نوع تولید محتوا استفاده شده است.
البته در این بین مبحث قیمت آن هم مطرح است با این حال اگر در حوزه درمان فعالیت می کنید حتما از این پرسش برای تبلیغات پزشکی تان استفاده کنید این کار در چندین حوزه اثربخشی متفاوتی خواهد داشت.
تبلیغات پزشکی به کمک سئوی سایت
داشتن یک وب سایت اینترنتی و کسب و کار با رتبه خیلی خوب در نتایج گوگل کوچک میتواند یک موفقیت بزرگ را برای شما به ارمغان بیاورد.
بسیاری از کاربران بعد از جستجو و مشاهده نتایج آن تنها به بررسی چند آیتم اولیه آن میپردازند و اگر شما بتوانید در صفحات اول گوگل جایگاهی پیدا کنید بیشتر با موفقیت در این پلتفرم فاصله چندانی نخواهد داشت.
امروزه تکنولوژی و فناوری های بسیار گسترده در حال انجام هستند.
از خرید و فروش آپارتمان سازی در این بسته انجام می گیرند این امر در خصوص برندینگ پزشکی هم جایگاه ویژهای را به خود اختصاص میدهد با این توضیح مطرح شدن سایت شما در صفحه اول گوگل می تواند تحول عظیم در تبلیغات داشته باشد و کسب و کارتان را به شدت رونق می بخشد.
تبلیغات پزشکی در شبکه های اجتماعی
یکی از رایج ترین ابزار های که امروز مورد توجه به و بسیاری از کلینیک های پزشکی قرار گرفته استفاده از شبکه های اجتماعی و یا فضای مجازی هستند اینستاگرام که همه شما کم و بیش با آن آشنا هستید.
یکی از شبکه های پر بازده است که انجام تبلیغات پزشکیان با سرعت باورنکردنی رو به افزایش است لازم به ذکر است که تبلیغات پزشکی در شبکههای اجتماعی و مبتنی بر جستجو نیست و تبلیغ کننده باید بکوشد تا تبلیغات را در معرض دید افراد قرار دهد تا مخاطبین خود جذب کند و آن ها را به تماشای محتوا ها در پیج کلینیک تشویق می کند.
محتوای ویدیویی از مهم ترین نوع تبلیغات در پزشکی به حساب میآید که رواج بسیاری دارد در نتیجه تحقیقات حاکی از این محتوا ها در پلتفرم اینستاگرام بازخورد زیادی داشته است در حالی که تولید فایل های ویدئویی در مقایسه با فایل های متنی و تصویری صرف هزینه های زیادی دارد ولی تاثیر آن چشمگیر است.
تبلیغات پزشکی به صورت پست

تبلیغات پزشکی
در این روش، پزشکان توانایی مورد نظر خود را به صورت پست های اینستاگرامی به نمایش میگذارند و علاقمندان به این صفحات می پیوندند و آن ها را دنبال می کنند و از این طریق میتوانند تماس حاصل کنند و جذب کلینیک شوند.
تبلیغات پزشکی به صورت استوری در اینستاگرام
در این تبلیغات پزشکی معمولابه صورت ۱۵ ثانیه ای تبلیغات ارائه میشود در صورت استفاده از هر یک از این روش ها تعداد تماس های کلینیک بعد از تعداد مراجعهکنندگان بیشتر خواهد شد.
با این کار امکان برقراری ارتباط با بیمار میسر میشود تبلیغات پزشکی در اینستاگرام به گوناگونی رخ میدهد به واسطه اینفلوئنسرها یا تبلیغ در پیچ هایی که دنبال کنندگان زیادی دارند و اسپانسر اینستاگرام هستند این ها از جمله روش هایی هست که در تبلیغات پزشکی می تواند مثمر ثمر واقع شود.
تبلیغات پزشکی به واسطه اینفلوئنسرها
اینفلوئنسر ها افراد تاثیرگذار جامعه هستند که صحبت آن ها نظر سایرین را به خود جذب می کند.
متاسفانه این مورد در کشور ما تعریف صحیحی ندارد و ترویج فرهنگ های نادرست را هم می تواند فراهم کند با رشد بیش از حد این گونه افراد به پزشک میتواند تبلیغات پزشکی را به آن ها بدهند و بعد از اینفلوئنسرهای استفاده کنند که صاحب نام هستند و مردم اعتماد بیشتری به آن ها دارند.
به گونه ای کارشان درست است به یاد داشته باشید که بهتر است اینفلوئنسر مورد نظر انتخاب کنیم که در حوزه خدمات درمانی اطلاعات داشته باشد تا بتواند تعریف های جامع از کلیک شما به فالوور های خودش بدهد.
تبلیغات پزشکی در صفحات پرطرفدار
تبلیغ در صفحات پر طرفدار یکی از رایج ترین و قدیمی ترین تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به حساب می آید.
برای اینکار فقط کافی است متن مورد نظر خودتان را به یکی از بلاگر های که پیج آن دارای تعداد زیادی دنبال کننده است بدهید و یا صاحبان پیج های پر طرفدار بسپارید که در قبال آن هزینه پرداخت نمایید
تبلیغ پزشکی با اسپانسری اینستاگرام
از دیگر روش های انجام تبلیغات پزشکی در شبکه های اجتماعی قابل دسترس نیست بلکه توسط خود اینستاگرام است در حالی که بخش مذکور فعال شود پزشک می تواند به طور کامل مشخص کند که تبلیغات پزشکی برای چه بخشی از جامعه چه رنج سنی و در کدام منطقه جغرافیایی انتشار می یابد.
تبلیغات پزشکی و تبلیغات ویدیویی
بعد از تبلیغات محتوای ویدیویی به منظور تبلیغ کیلینیک در وب سایت ویدئویی تماشا اپارات و غیره استفاده می شود درصد و تبلیغات پزشکی به منظور جذب بیمار صورت گیرد استفاده از محتوای ویدیویی در یوتیوب هم قابل اجرا است که البته در ایران از این پلتفرم می توانید استفاده کرد .
یوتیوب سهم قابل توجهی از موفقیت های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده است که شاید برایتان جالب باشد که در این زمینه بدانید کشورهایی مثل عراق بازدید یوتیوب آن بسیار بیشتر از گوگل است.
این تبلیغ معمولا در زمینه های پوست مو زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است و بازده آن بی نظیر می باشد.
تبلیغات ویدئویی به گونه ای که پزشکان حوزه کاری خاصی مثل سینما را انتخاب میکنند و از آپارات و یوتیوب می خواهد که در میان بخش های ویدئویی خود بحث سینما به تبلیغ کلینیک پزشکی مورد نظرشان بپردازند هزینه این و تبلیغات به تعداد دفعات نمایش و کلیک کاربران بر روی دکمه در زیر ویدئو بستگی دارد.
آشنایی با ابزار های تبلیغاتی پزشکی به صورت آفلاین
همانطور که قبلا گفتم این دسته از تبلیغات در رابطه با تبلیغات آنلاین آن روش کمتری داشتند تبلیغات آنلاین امکان مشخص کردن نوع تبلیغ را فراهم میکند برای مثال می توان تعیین کرد که تعدادی از افراد این تبلیغ را دیده اند چه بازخوردی داشته است و چه مقدار از آن جذب شده است.
این در حالی است که تبلیغ درست این ویژگی می باشد تبلیغات پزشکی آفلاین معمولا اشکال متفاوتی دارد مثل چاپ در جایگاه آگهی نشریات چاپی اجاره لایت باکس های تخصصی در مراکز پررفت و آمد از شهر پاساژ ها و غیره که این شکلی قابل انجام است.
کمپین های تبلیغات پزشکی هم یکی از روشهای دیگر برای جذب بیمار هست به منظور طراحی این کمپین ها چند برند و کلینیک با هم ترکیب میشوند و کمپین راه اندازی می کند.
منظور از کمپین مجموعه ای از فعالیت های که به صورت چند جانبه به وجود میآید در گام اول لازم است هدف کمپین را نشان دهید گام بعدی و مهم در این زمینه مشخص کردن جامعه هدف از جمله مهم ترین اهداف کمپین میتوان به مواردی مثل دستیابی به بازدید یک میلیونی از پست و ویدئو ها دستیابی به صد ها تماس با کلینیک و غیره اشاره نمود.
سپس و چرخه عمر این کلینیک را تعیین کرده و با استفاده از پیامک تبلیغاتی برای بیماران به جذب نظر آن ها بپردازیم همچنین می توان رسانه های تبلیغاتی مناسب دیگری را انتخاب نمایید و مشخص کردن میزان بودجه به انجام تبلیغات اقدام نمایند.
لازم به ذکر است که فعالیت در کمپین نیازمند یک برنامه مهم دقیق و زمانبندی شده است در نهایت باید میزان موفقیت کمپین در راستای انجام تبلیغات پزشکی را بسنجید.